Yes! Nog net op tijd om als weekend leesvoer te beschouwen.

Naast kakelverse commercials, trends en longreads nog één leuk weetje: sinds deze week bestaat Studio Roumen! Het stelt geen druif voor (het is puur om de financiën van o.a. Handbagage Afmetingen (huh?) af te vangen), maar tóch leuk om een onderneming officieel te starten!

Reclame die je niet gemist mag hebben

"Nike: The Switch" is de beste 6 minuten die je deze week kan besteden

Vette spot waarin Ronaldo verruilt met een jong jochie. Waanzinnige manier van Nike om het merk te laden.

What if brilliance had to start all over again?

"Momondo: The DNA Journey" gaat over tranen

Yes. Lekker janken. Op basis van een DNA test wordt getoond hoe de hele wereld onderdeel is van je geschiedenis. Wat extra vet is: Momondo deelt 500 DNA kits uit waarmee je kans maakt op een reis naar álle landen van je eigen herkomst.

Toffe activatie.

Nog meer cryvertisement: Gillette Tells Teens to 'Go Ask Dad'

Geinig. Waar Dove de sterke en trotse vrouwen / moeders positie probeert te pakken, lijkt Gillette het nu voor vaderdag te gooien op vaders.

SkyScanner introduceert interessante chatbot

Chatbots. Daar gaat nog wel iets mee gebeuren de komende jaren.

SkyScanner lanceert er eentje die je, binnen de Facebook Messenger omgeving, helpt om een trip te boeken.

Het is een feit: 3D printers gaan de massa niet bereiken

Natuurlijk zagen we 't wel aankomen. Maar de onderbouwing is er nu ook. Mensen kopen simpelweg niet genoeg 3D printers om de markt overeind te houden. Wat niet betekent dat de commerciële markt voor 3D printers niet bestaat (en op kantoor gebruiken we ook mooi 3D printers voor allerlei prototypes).

Blijft gaaf spul.

Longreads die het lezen waard zijn

Prima stuk van Tom De Bruyne over vastgeroeste conventies

Nee, de creatieve vloer is niet heilig. En ja, merken moeten leren om meer agile te gaan werken en ontwikkelen. Zoals altijd een slim stuk schrijfsel van Tom over de manier waarop we met reclame om moeten gaan.

Of zoals hij het zelf noemt: Drie mythes over strategie, creatie en productie die de digitale transformatie van ons vakgebied in de weg staan.

The Artificial Intelligence Revolution: Part 1 - Wait But Why

Scrollpost. Want dan krijg je de boodschap ook prima mee. Samengevat: holy shit, wat leven we in een toffe tijd en wat gaat AI véél brengen.

Want ook al voelt het zo:

In realiteit staan we aan de vooravond van véél slimmigheid.

En dat komt weer door de exponentiële groei van computer brain intelligentie.

Ga maar even lezen.

Yes! Veel cryvertisement deze week om o.a. het reisgevoel aan te wakkeren (😭), SkyScanner gaat met je praten via een bot (🤖) en de faal van de 3D printer industrie (🖨)