Reclame die je niet gemist mag hebben

McCann bestrijdt het leed van kanker met een kapsel

Dit is best wel geniaal. Het Roemeense KWF zag een probleem: een pruik is énorm duur, want te weinig mensen doneren haar.

De oplossing: maak een kapsel hip, waarbij er bij vrouwen véél haar af gaat. The Brave Cut. En dat werkte als een malle. Ga die casefilm kijken.

Samsowrapper is een slimme kostenefficiënte activatie

Slimme activatie op het vliegveld. De machine die je tas mooi weer in te pakken, werd gesponsord door Samsonite. Zo werd deze Samowrapper een servicepropositie, met branding van Samsonite.

Slim doorgevoerd in print ook.

"I wish I had a Samsonite"

Microsoft toont in dromerige video de toekomst van de Hololens

Microsoft stelt haar Holographic OS open voor headset makers. Om die reden lanceerden ze een video om nog weer even de kracht van de Hololens te laten zien.

Must see.

Acht procent van de Nederlanders nooit op internet (en dat zijn met name de oudjes van 75+)

Bijna 1,2 miljoen personen hadden in 2015 nog nooit internet gebruikt, 8 procent van de personen van 12 jaar of ouder.

Ook interessant: Al dacht ik in 2012 dat de max toch wel was bereikt als het ging om mensen die van internet gebruik maakten, zie je aan onderstaande grafiek dat daar nog wel groei in zit.

Lees het CBS bericht maar even, dan leer je dat:

  1. Het internetgebruik onder ouderen neemt vooral toe doordat mensen die al internet gebruikten de 75 zijn gepasseerd in deze periode.
  2. Van de 75+'ers die wel internet gebruiken gaat de tijd op aan: Informatie opzoeken (77% van de respondenten), internetbankieren (72% van de respondenten), social media (16% van de respondenten) en online winkelen (12% van de respondenten).

Microsoft koopt LinkedIn voor 26 miljard dollar

Microsoft neemt het zakelijke sociale netwerk LinkedIn over. Het betaalt in totaal 26,2 miljard dollar voor het bedrijf, dat is zo'n 60 dollar per gebruiker.


Wat me opvalt is niet zozeer de hoeveelheid berichtgeving over de overname, maar ook het sentiment. Als Apple het had gedaan, was de media lyrisch. Nu wordt het vooral gezien als een faal. Hm.

Longreads die het lezen waard zijn

Hebben chatbots een persoonlijkheid nodig?

En moeten ze altijd wel aardig tegen je zijn?

Leuke longread op de blog van Crew.

Over kapsels die chemotherapie dragelijker maken (💇), de dromerige toekomst van de Hololens (😴) en de vraag of chatbots een persoonlijkheid nodig hebben (🤖)