Aw yis! Vorige week geen Revue, want in de zon in Cannes. Ik heb er zélfs even m'n header voor aangepast. Filmpje hier!

Reclame die je niet gemist mag hebben

WERELDS EERSTE PINTEREST YARD SALE!!111!!!111

Ik heb een hekel aan "Worlds' First..." titels. Maar bij deze case neem ik het voor lief. Ik kende 'm nog niet, maar het won grandioos veel Leeuwen en kwam daarom onder m'n aandacht.

Verfmerk Krylon kwam onder de aandacht door voor $200,000,- aan tweedehands producten op Yard Sales te kopen, te spuiten in kekke pantone kleuren en via Pinterest te verkopen.

Vette case, veel exposure.

Kleurtjes!

Skittles laat voor één keer de regenboog los.

Skittles is giving up its famous "rainbow" in celebration of London's Pride event this weekend.

Dan moet je als merkbewaker sterk in je schoenen staan, om dat aan te durven. Sympathieke move.

Zwart wit Skittles

Cannes: De rol van virtual reality in de toekomst van advertising

Bij Cannes Lions Innovation domineerde virtual reality vrijwel alle andere onderwerpen. Ik schreef op Adformatie wat je kan verwachten van VR in advertising.

Best een leuk stuk geworden, toch?

Brilletje brilletje.

Volgens Bas is Artificial Intelligence (AI) de heilige graal in advertisement

Collega Bas (schrijf je in voor zijn Revue!1!!!1) schreef over zijn wijze lessen in Cannes over artificial intelligence. Check uit hoe bureaus AI omarmen.

Innovatie = VR + Smartphone

AH start test bezorging binnen één uur met Appie Now

Albert Heijn begint maandag een proef met bezorging binnen één uur. Dit gebeurt in een straal van 15 minuten fietsen rond twee winkels in Amsterdam. Toffe propositie.


Goede review van de app op iCulture trouwens.

Hip op de fiets.

Project Bloks - Google helpt kinderen met het leren van programmeren met kekke hardware

Kinderen leren coden is en blijft een iets waar véél op wordt ingezet. Hardware is daarin een toffe factor en Google doet lekker mee. Met Project Bloks.

Kijk die blokjes een shinen!

KPN heeft Internet of Things-netwerk landelijk dekkend

Het LoRa-netwerk. Begonnen als klein project, opgepakt door KPN om landelijke dekking te realiseren. En dat is gebeurd.

Anders dan 'gewoon' mobiel netwerk, gaat het nu om een andere frequentie dan 4G die minder data aankan. Dat klinkt als een stap achteruit, maar zorgt er juist voor dat je kostenefficient de boel kan inrichten.

Technische mannetjes met helmen en een smartphone.

Longlistens die het luisteren waard zijn

Klöpping en Pfauth over Snapchat en chatbots

Editie 1 was de moeite waard. Nummertje twee ook. Luister naar een gesprek tussen Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth over media. Specifiek over Snapchat. En chatbots.

TL;DL:

  1. Snapchat verandert de manier waarop mensen andere media ervaren ("trage bende!11!!!1")
  2. Het feit dat Snapchat niets uitlegt over nieuwe functionaliteiten (bijvoorbeeld zoomen), zorgt ervoor dat mensen het zelf gaan ontdekken en er daarna over gaan praten. Meta!
  3. Er ligt veel potentie bij de kennis / content die er nu bij traditionele media ligt (bijvoorbeeld restaurant recensies van het Parool).

Luister maar ff.

Over Leeuwenwinnaar (🦁) Pinterest Yard Sale (📌), wat ik heb meegenomen aan kennis over VR uit Cannes (✈️) en de wijsheden van Klöpping en Pfauth over Snapchat (📸)