Over Matthijs

Over Matthijs

Als strategy director krijg ik energie van de balans tussen positionering, creatie en media – hieronder lees je waarom en hoe.

Waarom

Er verandert nogal eens wat. Mediaconsumptie versplintert en een markt toetreden was nog nooit zo simpel. Dat heeft enorm veel impact op de manier waarop merken om moeten gaan met verandering. De driehoek van positionering (wat je bent als merk en voor wie), creatie (hoe je dat op een spraakmakende manier neerzet) en media (waar je je boodschap op de juiste manier naar je doelgroep brengt) was nog nooit zo belangrijk.

Hoe

Als freelance strateeg voor bureaus en merken, help ik met het snijvlak tussen strategie en creatie. Alleen in die hybride vorm is het mogelijk om het beste te navigeren in het landschap van vandaag en morgen.


❀️ Sideprojects

Daarnaast run ik mijn open startup Studio Roumen, een proeftuin voor concepten en ideeΓ«n om met informatieve platformen passief inkomen te generen.

🧠 Denk als een strateeg - Een nieuwsbrief met strategische breinvoer om slimmer naar trends & ontwikkelingen te leren kijken. 250+ abonnees, van creative directors tot CMO’s.

🧩 Rubiks Kubus Oplossen - Een handleiding om in 2 minuten een Rubiks Kubus te leren oplossen. πŸ“Š 250k bezoekers/jaar.

β™ŸοΈ Strategen.club - Een invite-only hangout voor de leukste Nederlandse bureaustrategen.

🎯 Richting - Een platform om je doelen te ontdekken én te halen. Gelanceerd maart 2021. Canceled december 2022.

πŸ”‰ Het Reclameblok - Een podcast als ode aan creativiteit in radioreclame. Pilot van 3 afleveringen.

πŸ’Ύ 1.44 MB Podcast - Een twee wekelijkse podcast over tech, media en (bureau)cultuur. 🎧 1.000 luisteraars per maand. Gestart in 2017, laatste aflevering in 2020. Totaal 120+ afleveringen en 30.000+ listens.

πŸ’Ό Alle Handbagage Afmetingen - Een SEO experiment in behalen van maximaal traffic. πŸ€‘ Verkocht in 2020. πŸ“Š 650k bezoekers/jaar.


❀️ Jureren

Jureren is een feestje! Door de jaren heen heb ik een kleine 750+ cases mogen rangschikken om het beste werk te bekronen.

  • 2024, Grand Prix Content Marketing
  • 2023, Grand Prix Content Marketing
  • 2023, AMMA MWG, Categorie Beste Mediastrategie
  • 2022, AMMA MWG, Categorie Beste Mediastrategie
  • 2021, AMMA MWG, Categorie Beste Mediastrategie
  • 2019, AMMA MWG, Categorie Beste Mediastrategie
  • 2018, AMMA MWG, Categorie Young Talent
  • 2017, AMMA MWG, Categorie Young Talent
  • 2016, SpinAwards, Categorie Young Talent
  • 2015, SpinAwards, Categorie Young Talent
  • 2015, SpinAwards, Categorie Digital Business Idea
  • 2015, SpinAwards, Coach SHAKE Young Talent Festival
  • 2014, SpinAwards, Categorie Social Media
  • 2009, CSN Awards, Jurylid Social Awards

Maar ook trots op


πŸ“Έ Foto op homepage door Merel Hurkmans