Potverdorie. Ben ik me even een portie Revue Pro (Thanks Martijn!). Met custom headers en alles!

Natuurlijk ook deze week mijn wekelijkse update van wat me online is opgevallen. Verpakt in één overzicht zodat je weet wat je hebt gemist aan commercials, trends/ontwikkelingen en verdiepende longreads.

Enjoy!

Reclame die je niet gemist mag hebben

Vanaf maandag start spaaractie Albert Heijn met VR kaartjes

Vet hoor. Albert Heijn gaat virtual reality mainstream maken in Nederland. Met de spaaractie die komende maandag (6 juni) start. Spaar kaartjes met dieren. Sommige bevatten een code die je in een app kan gebruiken om tussen de dino's te lopen, met commentaar van Freek Vonk.

Hulde voor Albert Heijn, ondanks dat het spaarsysteem best complex is (digitaal sparen in een app) en dat het voor kinderen nog wel eens te complex zijn. Tof ook dat ze zelf brillen gaan verkopen, €2,49 voor een cardboard en €6,99 voor een plastic variant.

Check ook de vlog van Bright om te zien hoe dat in zijn werk gaat.

Hoe virtual reality zorgt voor meer donaties bij een event

Ja hoor, het is een behoorlijke productie (ik las ergens $100.000), maar The Source is een behoorlijk indrukwekkende video waarvan ik zeker geloof dat het tijdens een benefietavond zorgt voor meer donaties.

Lees erover op Adweek of bekijk de video direct.

Iedereen is een acteur in deze commercial van Paramount Channel

Gewoon grappig. Iedereen is wel een beetje een acteur. Maar de beste hebben het geschopt tot Hollywood. En die zie je op Paramount Channel. Of zoals de commercial omschrijft:

In a world full of great actors, see the ones who made it to Hollywood.

Yo Cornetto, doe eens normaal met je Commitment Rings

Cornetto lanceert een stel ringen die ervoor zorgen dat je alleen series kan kijken met je wederhelft als je beide de ring om hebt. Werkt met Netflix en alle andere streamingdiensten.

Geinige gedachte en met de insight dat stelletjes samen een serie 'hebben' kan je veel. Maar Cornetto, doe normaal. Dit gaat toch niemand gebruiken? Daarnaast mis ik de link met het ijsjesmerk.

Have you ever cheated with a TV series? Here’s the solution.

Snickers 'Hungerithm' past prijs winkelprijs aan op basis van sentiment internet

Lachen. Snickers brengt de prijs omlaag als het internet boos is. Met sentimentmeting wordt er gekeken naar de verhouding positief vs negatief in tweets.

Veel negativiteit? Dan korting. Lekker oldskool met een kortingsvoucher. Like it.

The angrier the Internet, the cheaper the candy.

Ik schreef over m'n frustratie van een krasactie van de Praxis

Ik ben dol op goede activaties! Het type dat je een merk laat beleven. Of vooruit, gewoon een platte winactie mag ook. Maar deze kraskaarten actie van Praxis stelde me behoorlijk teleur door er even een stuk of 6 partners bij in te pakken. Check 't:
Yo @Praxis, serieus?

GoPro concurrenten blijven de markt betreden

Olympus komt met best een kek camera'tje. De Olympus Stylus Tough TG-Tracker. Natuurlijk waterdicht, 4K video en 240 fps, maar... ook met ingebouwde stabilizer.
Benieuwd hoe dat gaat werken.


Met een prijskaartje van $379 ook prima te doen.

Asus doet gek met een huisrobot

Check de Asus productvideo van de huisrobot die achter je aanloopt en je overal in huis mee kan helpen. Geinig ding, maar of dit nou de toekomst is van de robotisering van de samenleving?

Longreads die het lezen waard zijn

Reuze boeiend Medium artikel over creatief proces

Op basis van een IDEO en een Stanford Uni model, ontwikkelde HyperIsland student Dan Nessler onderstaande flow.

Ik ga 'm hier niet voor je samenvatten, maar het artikel doorlezen is je tijd dubbel en dwars waard.
How to apply a design thinking, HCD, UX or any creative process from scratch.

Strateeg Baekdal schreef een boeiend artikel over digital analytics

Thomas Baekdal schrijft super interessante (oh, en hele lange) artikelen. Dit stuk over digital analytics is reuze boeiend, omdat:


  1. Het goed aanstipt dat analytics eindelijk volwassen begint te worden;
  2. Het niet erg is dat je niet de hele wereld kan meten (zelfs niet digitaal);
  3. De onderliggende reden van je bezoeker om je site te bezoeken is super belangrijk voor de manier waarop je naar cijfers kijkt, maar bijna niet te achterhalen.

Why Digital Analytics Have Become so Complex

Hoe Albert Heijn ervoor gaat zorgen dat virtual reality mainstream gaat worden in Nederland (😲), hoe Snickers het internet de prijs van een chocoladebar laat beïnvloeden (🍫) en wat je kan leren van een diamandvormig model voor het creatieve proces (💎)