Wat een toffe week waarin er veel gebeurd. Lidl komt met een stappenteller, Old Spice lanceert de start van de 2016 campagne, CES laat de toekomst van consumenten electronica zien en nog veel meer.

Verzoek: Vind je deze nieuwsbrief interessant?

Deel het dan op Twitter met deze handige link (probeer dan!)

Mijn dank is enorm :-)

Reclame die je niet gemist mag hebben

Waarom Lidl goede meters maakt met de stap voor stap campagne (maar faalt in realiteit)

Lidl introduceert een stappenteller bij aanschaf van een dieetboek. Zet je stappen. dan krijg je korting. Lees waarom ik het zowel een sterke als een extreem falende actie vind.

De nieuwe Old Spice campagne is weer goud

Een nieuw jaar, een nieuwe Old Spice campagne. Parels van over the top commercials. Bekijk ze!

Lucky Luke en de Dal-wie's?

Sterke campagne in Frankrijk voor bekendheid van Alzheimer. Check ook de versie van Asterix en Kuifje.

Consument heeft hoge verwachting van virtual reality

Goed onderzoek van Multiscope. Spoilers:

  • Momenteel bezit 1% van de Nederlanders een virtual reality bril.
  • Eén op de tien consumenten heeft al weleens een virtual reality bril geprobeerd, vooral voor games (44%).
  • Negen op de tien zijn positief over de ervaring met de VR-bril.
  • Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse (56%).
  • Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm.
  • Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.

ING lanceert (jongeren)betaaldienst Twyp

Ik ben nogal negatief over de gebruikservaring, maar een type dienst waarbij je makkelijk elkaar geld kan overmaken verdient toch wel de aandacht. Hulde voor het initiatief.

Vet hoor: Cannes Lions vanaf dit jaar ook Digital Craft award

Een categorie voor de schoonheid van code en technologie. Vet!

Ik zette op een rij wat je gemist hebt aan CES 2016

Check het in 12 productvideo's. Van toppers tot faal. De highlights:

  • Nieuwe wearables van o.a. Fitbit en Under Armour;
  • TV's en laptops worden dunner en flexibeler;
  • Drones worden nóg slimmer dankzij Intel chips;
  • NVIDEA brengt een chip op de markt dat hét brein wordt van selfdriving cars;
  • Elektrische skateboards en nog meer elektrische skateboards, en;
  • Toegankelijkheid van 360 camera's dankzij een Nikon 360 consumenten product, zie afbeelding hieronder.

Grootste irritatie bij een app: het aantal MB's

Niet de prestatie, maar de ruimte die een app in beslag neemt is de grootste ergenis. M'kay.

"Zet je adblocker eens uit..." - 903.000 mensen: "Okay!"

Holy shit. Forbes vraagt haar lezers om de Ad blocker uit te zetten in ruil voor een ad-lichtere ervaring. Zo'n 42,4% gaf gehoor.

Revue van Matthijs Roumen - Over de stappenteller van Lidl, wat consumenten écht van virtual reality vinden en wat je het gemist aan CES2016