Een matig weekje. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Weinig noemenswaardige onderzoeken en geen extreem shinende campagnes.
Toch zeker wel een aantal dingen die de moeite waard zijn om even door te scannen. Zoals de reclame van Virgin Active die aanspoort op te sporten om je dates te overleven, de gieren van Peru die vuilnis opsporen en de statistieken achter de race om autonome auto's.
Lees ze!
Reclame die je niet gemist mag hebben
Virgin Active laat zien dat je moet sporten om je dates te overleven
Geinig om zo uit te beelden waar je sport goed voor is. Sterke spot van Virgin Active.
Gieren waarschuwen in Peru waar het goor is
Behang gieren met sensoren en je weet precies waar het een zooi is. Dat trekt namelijk gieren aan.
Innovatief pareltje, al heb ik mijn twijfels bij het gebruik van de GoPro camera's, waardoor het iets teveel voelt als een casevideo case.
Trends en ontwikkelingen
Wie gaat de race winnen om selfdriving cars?
Washington Post zet uiteen wie de meeste KM's maakt, wie de meeste ingrepen nodig heeft gehad en waarom die ingrepen nodig zijn geweest.
Interessant artikel om inzicht te krijgen wie het meest voorop loopt (spoiler: Google), maar ook reuze interessant om t ezien dat Bosch, Nissan, Mercedes, Volkswagen en Delphi al flink bezig zijn op dit gebied.
Langzaam aan wordt er meer en meer duidelijk over de Hololens
O.a. 5,5 uur batterijduur, gesynchroniseerde ervaringen en communicatie vanuit de HoloLens met andere apparaten via Bluetooth en Wifi.
Schiphol volgeplakt met 2.000 iBeacons voor indoor navigatie
Interessante case. Schiphol is volgehangen met iBeacons om indoor routing mogelijk te maken vanuit de app.
Netflix is groots in Nederland, maar andere landen hebben voorsprong
Middelvinger naar lineair TV kijken. Dat on demand groot aan het worden is, was allang duidelijk. Maar dat NL een penetratie kent van 16% had ik niet verwacht. En dat de US 51% (!) dekking heeft is al helemaal bizar.
Longreads die het lezen waard zijn
Vergeet de traditionele slider menu's: het curtain menu is hip
Een designer van het PlayStation platform legt uit hoe hij kwam tot een nieuwe manier om een menu weer te geven. De grootste uitdaging was de vertaling van een rijk horizontaal desktop menu naar een verticaal mobiel menu.
De oplossing: het curtain menu.