YES. Tweede issue. Net als vorige week gaat de focus naar:

  • de reclame die je niet gemist mag hebben;
  • de trends en ontwikkelingen van de afgelopen week, en;
  • de longreads die het lezen waard zijn.

Let’s go!

Reclame die je niet gemist mag hebben

Copyparel van Ogilvy voor BP Nederland in My Road To Rio.

Als partner van het International Paralympic Committee en sponsor van Paralympic TeamNL wil BP meer aandacht genereren voor Paralympische atleten. Dat doen ze met onderstaande spot, gemaakt door Ogilvy.

De copy van de spot is zó sterk, dat ik het stukje maar heb overgetypt. Check de spot en lees daarna nog een keer de copy.

What makes an athlete?

Is it the way you run? Cause I don't run like you.
The way you train? Cause I don't train the same way.
Or isn't it physical at all?

What if, what makes us athletes, was a mental thing, and not physical.

That special thing that sets you apart.

The passion, that pushes away pain.
The belief that beats the bruses.

The spirit that outruns any opponent.

The determination that overcomes disadvantage.

Or the courage that outshines the competition.

It's beyond the physical. And we all have it in us.

Because we were all born athletes.

De bananen van Aldi

Zowel Aldi als Lidl zitten op de verspropositie. En die breng je het beste onder de aandacht met een spot waarin de grootste bananenlovers centraal staan. Huh? Ja echt.

Kippenvel-clip: Year in review van GoPro

Sick. Geef mij nú sneeuw, want na het zien van deze video van GoPro wil ik alleen maar buitenspelen.

Het gaat goed met de Nederlandse startups

Ook al zijn er een aantal grote partijen verantwoordelijk voor het grote geld, het feit dat er bijna een half miljard aan funding binnen is gehaald, zegt zeker iets over het startup klimaat van Nederland.

Whappcare is een woord en het gaat groot worden

11% van de grote bedrijven experimenteert met het inzetten van WhatsApp als service kanaal. Logische stap na social. Reuze interessante ontwikkeling.

Uber tikt een miljard ritten aan

Wait. What? Een miljard(!) ritten dankzij Uber. En dat is niet slecht voor een club die +/- 5 jaar bestaat.

3D Systems uit markt voor consumenten 3D-printers

Dit is best een teken voor de markt van 3D printers. 3D Systems ziet geen heil meer in het produceren van 3D printers voor de consumentenmarkt.

GoPro koopt SKybotix, een startup voor drone sensors

Dat GoPro binnenkort met een drone, was duidelijk. Maar deze overname is tering interessant, want het is een startup die zich bezighoudt met navigatie van drones in lastige gebieden.

Iets zegt mij dat GoPro met features gaat komen die we nog in geen enkele drone hebben gezien. Vet!

Japanse onderzoekers ontwikkelen een hologram dat je kan aanraken

Hologrammen zijn vet, maar nog zo weinig tastbaar. Maar een stel slimme labjassen hebben een installatie ontwikkeld die met behulp van luchtstoten, een Kinect en een boel techniek ervoor zorgt dat je haptic feedback krijgt op je hologram.

Longreads die het lezen waard zijn

Slack’s $2.8 Billion Dollar Secret Sauce — Medium

De designclub van Slack doet een boekje open over hun successen voor het ontwikkelen van het design van Slack. Reuze interessant.

Revue van Matthijs Roumen - Over de copyparel van Ogilvy voor BP, de fail van 3D printers en het designgeheim van Slack