Naast prachtige communicatie is er meer boeiends aan de hand. Google lanceert Allo om in te springen op merken-moeten-ook-met-mensen-kunnen-interacteren-via-chat hype, maar belangrijker: de ontwikkelingen rondom de adblockers. Daar zit nog wel wat spannends aan te komen. Lees maar ff.
Reclame die je niet gemist mag hebben
Apple's betoverende commercial voor Health App
Health wordt een belangrijke pijler van Apple. Dat merk je als je ziet waar de nieuwe Apple Watch op is ingestoken (sport) en als je de uitbreidingen in features in je telefoon bekijkt (onlangs toegevoegd: Health).
Om het nΓ³g verder onder de aandacht te brengen, lanceert Apple een reeks aan commercials rondom de Health app. Lekker hoor.
Audi's plaagt T Rex in video voor self driving car
Lekkere feel good. Een zielige T Rex met kleine pootjes kan het allemaal niet meer aan, tot hij een self driving car ontdekt van Audi.
Te hard rijden = punten verliezen
Wie hebben er allemaal invloed op het rijgedrag van de bestuurder? Ik zou zelf niet zo snel aan de kinderen op de achterbank denken. Die dromen weg als ze naar buiten kijken of zitten verzonken in een iPad spelletje.
HA! Daar heb je wat moois te pakken. Dachten de reclamemakers van PlimbΔ Ursul ook.
Ouders die te snel rijden straffen daarmee in-game de kinderen. Geweldig mechanisme.
Trends en ontwikkelingen
Google probeert TripAdvisor een hak te zetten
Tripje plannen? TripAdvisor. Weten wat er nΓΊ bij je in de buurt is? TripAdvisor. Kaarten downloaden voor offline gebruik? Maps.me.
Dat probeert Google te tackelen. Logisch, want Google heeft de wereld aan data. Log voor de gein maar eens in, dan zie je meteen waar je de afgelopen jaren bent geweest. Data die Google slim haalt uit bijvoorbeeld je mail.
Vette app die ik zeker nog een keer ga gebruiken.
Google lanceert Allo, want: iedereen wil een messenger app
Naast Google Trips lanceerde Google ook (nogal stilletjes) de messaging app Allo. Sta even stil en vraag je af: waarom wil Google een messenger app?
Over nagedacht?
Komt-ie: interactie met merken.
Bekijk vooral even de promovideo. Naast stickers (meh), groter font (wait, what?) en voorgedefinieerde antwoorden ([tof] [mehh] [erg klote]) valt me één ding enorm op: van de 55 seconden wordt er 10 seconden gefocust op de @google interactie.
Markeer deze woorden: Google gaat hier ook andere merken introduceren en gebruikt de @google om mensen daar vast aan te laten wennen.
Gaat het wat worden?
Ik denk dat Google zich nu met name richt op de jongere doelgroep (dat zie je wel aan de insteek van de video). De 'oudere' markt ga je never nooit van WhatsApp (10mln+ in NL) of Telegram (toch nog 700.000 in NL) af krijgen.
Het zal mij benieuwen :-) Al roept Snowden heel hard: Gebruik het niet (want: privacy).
Adblock adblock adblock: Publisher vormen coalitie om adblock gebruik tegen te gaan.
Wauw. Dit is interessant. Google, Facebook, P&G, Unilever, Group M, de Interactive Advertising Bureau, de Washington Post en nog een paar andere clubs vormen een coalitie voor betere ads.
Het doel: een nieuwe standaard voor web advertisement ontwikkelen.
Hoe? Door een scoring system te introduceren waarmee ads gerankt worden.
En dat terwijl Adblock Plus vorige week heeft uitgesproken om consument-vriendelijke advertenties door te laten in de Ad Blocker.
Die coalitie is natuurlijk best grappig. De publisher bepalen wat er straks wel of niet is te zien. En juist die publisher hebben baat bij zoveel mogelijk views van ads. En dat vindt Mark Ritson ook raar, in dit rake stuk: The Coalition for Better Ads is destined for a glorious failure.
Dit gaat nog leuk worden.