Deze Revue type ik op een raar moment. Over een uurtje sluit ik m'n laptop en trek ik voor de laatste keer de deur achter me dicht bij Kaliber. Het is na 7,5 jaar de laatste werkdag bij het meest memorabele bureau uit m'n carrière. Vanaf komende maandag start ik bij M2Media!

Oh. En verder lees je over een geniale bioscoopreclame van Pearl & Dean, de out of office service van Qantas en de glazen van Snapchat.

Een persoonlijke mededeling: ik start 3 oktober bij M2Media!

Deze week lever ik mijn MacBook en toegangssleutel bij Kaliber in. Een klein traantje en daarna juichen. Want volgende week start ik als strategy director bij M2Media!

Lees maar even waarom.

Reclame die je niet gemist mag hebben

Pearl & Dean (bioscoopreclame) ode aan de kleine details

Pear & Dean (Huh? Pearl & Dean is primarily known as a British cinema advertising company. It was founded in 1953 by brothers Ernie and Charles Pearl, and Bob Dean.) heeft een lekkere commercial waarin ze een ode brengen aan de kleinst details in films. In dit geval de rollende bosjes in western movies.

Geinig!

Liefde voor jaloersmakende out of offices in Qantas Travelogue

Ik hou wel van een goede out of office tijdens vakantie. Daarom verzamel ik spraakmakende voorbeelden op incredibleoutofoffice.tumblr.com. Daarom vind ik deze campagne van Qantas slim. Met een hashtag worden de juiste foto's uit je Instagram getrokken om vervolgens in je out of office terug te laten komen.

Lees er meer over en bekijk de casevideo op Popthecampaign.

Snapchat lanceert €130,- bril met camera om nóg beter je momenten vast te leggen

Natuurlijk is het een obstakel om he-le-maal je telefoon uit je broekzak te moeten pakken als je wat tofs ziet. Dus wat doet Snapchat? Die lanceert een bril waarmee je gemakkelijk, zonder tussenkomst van je smartphone, een korte video opneemt die direct op je Snapchat account wordt geplaatst.

Slim, want past goed bij gebruik van de app; momenten unpolished delen wanneer het gebeurd. Niet moeilijk doen met bewerkingen dmv filters. Huppa, online knallen.

Goede move, Snapchat.

... en daarnaast wint Snapchat ook nog eens aan populariteit in Nederland onder twintigers en dertigers. Komt dat even goed uit.

Vijf manieren om je users te on-boarden

Onboarding. De term van 2015 én 2016. Want des te complexer sommige software wordt, des te belangrijker het is om je gebruikers vloeiend onderdeel te laten worden van de processen binnen de app.

Lees daarom over de verschillen tussen:

  1. The Window Shopper;
  2. The New Concept;
  3. The First Date;
  4. Imitation Game, en;
  5. The Upsell.

Longreads die het lezen waard zijn

Hebben influencers eigenlijk wel invloed?

Lekker stuk op Marketingfacts. Met name over de vraag; zetten influencers mensen wel in beweging?

tl;dr; Ja en nee. Gebruik influencers voor bereik die je op andere mediatitels niet kan pakken, maar veracht geen wervelstorm aan geactiveerde mensen.

Kijkvoer - VPRO Tegenlicht: What makes you click

Waar ligt de (ethische) grens als het gaat om het verzamelen, mis- en gebruiken van onze persoonlijke data door het bedrijfsleven?

Goede mini docu waarin onder andere de helden van Online Dialogue aan woord komen.

Over de overstap van een geniaal brein (😁), de out of office van een vliegtuig(maatschappij) (✈️) en de glazen van Snapchat (👓)