Ja fuck. Had ik m'n editie klaar staan, vliegt er ineens een reeks aan Superbowl Ads tussendoor. Gelukkig zette Adformatie de 10 beste op een rij, zodat ik in deze Revue enkel nadruk hoef te leggen op de twee beste.

En verder o.a.:

  • Zweten voor goede cijfers in Oklahoma University;
  • De strijd om voice interpretatie;
  • Waarom Apple de strijd om VR gaat winnen;
  • En een podcast die je leven beter gaat maken.

Reclame die je niet gemist mag hebben

Anti drink-driving poster voor Fiat in Brazil

Sterke uiting.

Now you see it. Now you don't.

De Honda Superbowl commercial

Zeker de beste uit de reeks. Goed op humor én functie.

Pokemon: Train On

Dat gaming budgetten heeft om dit type advertenties te produceren én on air te gooien bij de Superbowl is natuurlijk één. Maar dat er vervolgens zo'n knaller uitkomt, is tof.

Oklohoma University: Goede cijfer halen? Bewegen!

Zorg ervoor dat je 10.000 stappen per dag zet. Anders ben je de sjaak. Wearables in onderwijs. Ik digg het wel.

Facebook's Live-Streaming voor iedereen in de US beschikbaar

Waar Facebook eerder enkel celebrities toeliet om te livestreamen, gooien ze het sinds vorige week open voor ie-de-reen in de US (met een iPhone). Dat gaat vast nog wel uitrollen naar de rest van de wereld (en voor alle devices).

Behoorlijk probleem voor Twitter die het nog in en aparte app aanbiedt (Periscope)

Wie gaat er winnen in de strijd om voice?

De strijd om spraakherkenning is reuze interessant. Voorlopig wint Google:

Onderzoek: Meer dan een derde betalingen via mobiel

TL;DR: global 1/3 mobile, mobile haalt tablet in met betalingen. Toffe cijfers.

Robert Scoble waarom Apple de strijd om VR gaat winnen

Want: distributiekanalen (Apple stores) en het past binnen de Apple strategie: wachten tot een markt groot is gemaakt door andere spelers om vervolgens te overtreffen met een superieur product.

Longreads die het lezen waard zijn

Geen long read maar een long listen. Eindbaas Naval Ravikant, van onder andere Angel List, geeft een flinke portie levens advies. In een uur. Super relevant waar ik voor mezelf meerdere punten uit heb gehaald.

Revue van Matthijs Roumen - Over de VR bril van Apple, de beste Superbowl ads en zweten voor goede cijfers