Ja hoor, daar zijn we weer! Deze week tweette ik o.a. over de strijd van McDonalds tegen Burger King om de kortste route (en de geniale comeback van BK), rennen voor sneakers en de weg van like-duim naar smiley-assortiment.

Enjoy!

Reclame die je niet gemist mag hebben

McDonalds strijdt tegen Burger King voor de kortste

Geinig. Met 1.000 McDrive's, is er altijd wel eentje in de buurt. McDonalds ontwikkelde onderstaande uiting met guitige casefilm.

De comeback van Burger King is trouwens ook meesterlijk.

Rennen voor een paar Reebok sneakers

Interactieve abri's. Die kom je tegenwoordig wel vaker tegen. Helaas nog te vaak in casefilms en te weinig in het echt.

Reebok doet een duit in 't zakje met een abri die je een paar sneakers geeft als je er maar hard genoeg langs rent. Tof hoor!

WTF Google. Hoe weet je dit nou weer?

"Shit. Waar heb ik die foto ook alweer genomen?"

Zelfs met m'n eigen plaatjes heb ik het. Moet je nagaan hoe het zit met andermans foto's.

Google ontwikkeld een Neural Network dat op basis van het beeld, kan raden waar de foto is gemaakt. Dikke computable knowledge.

De ereader markt blijft groeien

Als je dacht dat de tablet de ereader de das om zou doen, heb je het mooi mis. De markt van ereaders blijft zelfs groeien.

Designen voor de TV is de toekomstige uitdaging voor UX

Check tvos.design voor toffe voorbeelden en lees vooral deze Medium post bomvol inzichten.

Longreads die het lezen waard zijn

De weg van like-knop naar reaction smileys, geschreven door Geoff Teehan

Geoff Teehan, voormalig eindbaas van Teehan+Lax en nu Product Design Director bij Facebook, schrijft over de weg naar Facebook Reactions, de vervanging voor de 'like' knop binnen Facebook.

Toffe inzichten over totstandkoming en verantwoording over bepaalde keuzes.

Revue van Matthijs Roumen - Over de battle tussen McDonalds en Burger King, de bizarre foto-herken-technologie van Google en de weg van like-knop naar reactions binnen Facebook