Reclame die je niet gemist mag hebben

Wat er gebeurde vóór die #fail. Lekker ingehaakt door Alpen.

BBH Londen ontwikkelde voor het Britse ontbijtmerk Alpen een reeks commercial die laat zien wat er gebeurde vlak voor de fail. Het ontbijt was goed, maar tóch gebeurde dit.

Lekker ingehaakt op populaire video's. Faal!

Rennen is winnen in deze nieuwe Old Spice activatie

Figure running bestaat al een tijdje. W+K stopt het voor Old Spice in een geinig mechanisme: ren in de vorm van wat je wil hebben. Dream Runner heet 't.

De Ideale Wereld - Met VR naar de festivals

Ter promotie van het programma De Ideale Wereld ontwikkelde Canvas onderstaande video. Lekker VR te kakken zetten. Prima video. Want hoe zouden festivals er in virtual reality uit zien? Check 't.

JetBlue | FlyBabies - YouTube

Dit is er eentje in de categorie: doe lekker normaal.

JetBlue lanceerde rondom moederdag onderstaande video. Het inzicht: vliegen met (jankende) kinderen kan een nachtmerrie zijn voor ouders, omdat andere passagiers je dan lelijk aankijken.

De oplossing: Elke keer als er een kind jankt, krijgt alle passagiers korting.

Shawna Kaszer van de Huffington Post vond daar wel wat van:

I did not leave this video feeling inspired - I felt sad; maybe even a little sick. Has it escaped no one’s attention that this was a plane full of adults clapping at a baby crying? A plane full of adults who were motivated by money to celebrate the discomfort of tiny little people? How is that ‘heartwarming?’

Daar ben ik het ontzettend mee eens. Daarnaast: álles wat slecht gaat kan je goedmaken met enorme incentives. Zeker als 't gratis vliegen is.

Boeehoeeeeeee

We hebben de HTC Vive en hij is fantastisch

Jaaa! We hebben de HTC Vive sinds afgelopen week op kantoor. We hebben al interessante ervaringen opgedaan met de Oculus Rift, maar dit is nóg interessanter, want:

  1. De remotes geven je gevoel van logische interactie.
  2. De bewegingsvrijheid (sensoren meten je positie in de ruimte) maken het geheel extreem realistisch.
  3. De beeldkwaliteit is stukken beter dan de Oculus, dat merk je meteen.
  4. De headset is lichter, waardoor je minder beklemmend gevoel hebt.

Keertje uitproberen? Reply even!

Oh, en collega's Davey en Nicky schreven wat er nog meer zo gaaf is aan de rift. Lees de post op de Kaliber website.

Yo EasyJet. Doe normaal met je IoT Sneakers

Yes! Nonsense innovatie! Vorige week een wasknijper, deze week sneakers.

Easyjet ontwikkelt sneakers die je de weg wijzen. Want die telefoon lijdt je zo enorm af, dat je niet rustig om je heen kijkt. Ze hebben denk ik nog nooit van oordopjes gehoord ;-)

De schoen, 'Sneakair', is op dit moment nog in prototype. Ik eet m'n Nikes op als deze schoen ooit (betaalbaar) in de markt wordt gezet.

Check die onzinnige casevideo.

Het lot van succesvolle startups: bye bye

Ik ken véél mensen die fan zijn van Sunrise. Vorige jaar werden ze al overgekocht door Microsoft. En nu wordt de stekker eruit getrokken.

Lekker dan. Iets wat de laatste tijd wel vaker gebeurd met succesvolle startups, die klaarblijkelijk meer een focus hebben op een goed gefinancierde exit dan een product maken dat blijft worden gebruikt.

Wat je moet weten over Viv, de nieuwe Siri

... wat overigens ook voor Viv zal gelden (dat mikken op een exit, dus).

De partij die eerder Siri ontwikkelde, lanceert nu Viv. Een nóg betere Siri. Waarom anders? Omdat het de focus heeft op koppeling tussen verschillende apps. Waar Siri nog relatief plat commando's omzet naar acties, probeert Viv een échte koppeling te vormen tussen diensten.

Uit dit stuk van Tomsguide:

How is Viv different from Siri, Google Now and Alexa?Viv is designed to be an open AI platform, allowing it to be an information broker between services without ever requiring users to type or open an app. While Siri, for instance, can open the Uber app, it can't call you a car. Viv wants to change that.

Nu is de vraag: Welke club gaat dit opkopen? Als het Google wordt, voor Android, zijn de iOS gebruikers fucked. En vice versa. Interessant om in de gaten te blijven houden.

Wat er met je gebeurd als je 25 uur in virtual reality rondbrengt

Wat voor klap krijgt je lichaam als je 25 uur achter elkaar een HTC Vive op hebt? Een journalist zocht het uit en speelde 25 uur achter elkaar Tilt Brush (wat trouwens sowieso fantastisch is).

Het resultaat: Verveling, kotsen, misselijkheid en logischerwijs verliezen van gevoel van realiteit.

Check de video. Ik haakte zelf bijna af na 16 seconden toen onderstaande Creative Director in beeld kwam (kom op zeg), maar las je even doorbijt is het best een vermakelijke video.

Longreads die het lezen waard zijn

Een Podcast over Media - met Alexander Klöpping & Ernst-Jan Pfauth

Luistervoer! Alsof je een tafeltje verderop zit en luistert naar een extreem boeiend gesprek tussen Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth over media.

Ongeregiseerd en daardoor lekker open en eerlijk. Natuurlijk veel over Blendle en de Correspondent, maar ook Ernst-Jan die memes lekker Hollands uitspreekt (há!) en Alexander die vreest voor uitgevers door Instant Articles van Facebook.

De hardware achter 360 video en virtual reality

Blader hier even doorheen en je weet meteen wat je nodig hebt voor je virtual reality project en wat de verschillen zijn tussen spherical en stereoscopic.

Nuttig!

Waarom instant articles funest zijn voor uitgevers (🔥), wat er met je gebeurd als je 25 uur vast zit in virtual reality (😵) en de jankende babies van JetBlue (boeoeeehoeeeee 👶)